'


.

ΣΤ'
.


ΠΟΡΙΣΜΑΤΑ

Η ΚΣΤ' Πανορθδοξη Συνδισκεψη Εντεταλμνων Ορθοδξων Εκκλησιν και Ιερν Μητροπλεων για θματα αιρσεων και παραθρησκεας, που πραγματοποιθηκε, υπ την αιγδα του Μακαριωττου Αρχιεπισκπου Αθηνν και πσης Ελλδος κ.κ. Ιερωνμου Β’, στο Πνευματικ και Διοικητικ Κντρο της Ιερς Μητροπλεως Φθιτιδος στη Λαμα, απ 3 ως 5.11.2014, με τη φιλξενη φροντδα του Σεβασμιωττου Μητροπολτου Φθιτιδος κ. Νικολου και υπ την προεδρα του Σεβασμιωττου Μητροπολτου Γλυφδας κ. Παλου, Μλους της Συνοδικς Επιτροπς επ των Αιρσεων, με θμα: «Εξωχριστιανικς, αιρετικς και αποκρυφιστικς θεωρσεις περ του Χριστο», μετ απ εκτεν συζτηση επ των εισηγσεων, ενκρινε ομοφνως τα ακλουθα Πορσματα:

1. Η Ορθδοξη Εκκλησα βασζεται στην ακλνητη πστη, τι ο Ιησος Χριστς εναι «ο Υις του Θεο του Ζντος». Αυτς ο διος αποκαλφθηκε αρχικ ως «σαρκος Λγος» στους Δικαους της Παλαις Διαθκης και μετπειτα εισλθε στον κσμο και στην Ιστορα ως «νσαρκος Λγος», και τλειος νθρωπος και αναμρτητος, για τη σωτηρα μας. Σμφωνα με τις αδιψευστες μαρτυρες σων γνρισαν τον ενανθρωπσαντα Υι και Λγο του Θεο και εδαν τη δξα Του, ο Ιησος Χριστς εναι ο Αληθινς Θες, ο μνος Δεσπτης και Κριος, ο Πρτος και ο σχατος, η Αρχ και το Τλος, το Α και το Ω. Εναι η μοναδικ οδς προς τον Πατρα, ο ατιος της σωτηρας και της θεσες μας.

2. Η Ορθδοξη Εκκλησα, καθοδηγομενη απ το γιο Πνεμα, πιστεει και ομολογε τον Κριο Ιησο Χριστ, σμφωνα με τον ρο της Δ Οικουμενικς Συνδου, «τλειον τον αυτν εν θετητι και τλειον τον αυτν εν ανθρωπτητι, Θεν αληθς και νθρωπον αληθς τον αυτν εκ ψυχς λογικς και σματος, ομοοσιον τω Πατρ κατ την θετητα και ομοοσιον τον αυτν ημν κατ την ανθρωπτητα, κατ πντα μοιον ημν χωρς αμαρτας…εν δο φσεσιν ασυγχτως, ατρπτως, αδιαιρτως, αχωρστως γνωριζμενον…».

3. Σε αντθεση με την πστη και την μαρτυρα της Μιας, Αγας, Καθολικς και Αποστολικς Εκκλησας, οι εξωχριστιανικς, αιρετικς και αποκρυφιστικς θεωρσεις περ του Χριστο, στηρζονται στους ωλους συλλογισμος του σκοτισμνου νο του ανθρπου της πτσεως, με τους οποους σχετικοποιεται η αλλοινεται και διαστρφεται η αλθεια για το Θεανδρικ Πρσωπο και το ργο του Ιησο Χριστο. Αυτ χει ως συνπεια τον αποπροσανατολισμ και την απομκρυνση του ανθρπου απ τον κριο σκοπ της υπρξες του, που εναι η κατ χριν νωση και κοινωνα του με την πηγ της ζως, τον Αληθιν Τριαδικ Θε.

4. Κθε αππειρα να αλλοιωθε η και να ακυρωθε η μοναδικτητα του Θεανδρικο Προσπου του Κυρου, δηλαδ η καταγεγραμμνη και ζσα διαχρονικς αποστολικ εμπειρα του εκκλησιαστικο Σματος, αναμφιβλως εναι αναρεση του σωτηριδους ργου του Χριστο και οδηγε σε πλνη.

5. Ττοιες εσφαλμνες αιρετικς προσεγγσεις εμφανζονται δη απ τους πρωτοχριστιανικος χρνους και αναφρονται στα ιερ κεμενα της Καινς Διαθκης και στη Γραμματεα της αρχαας Εκκλησας. Η Εκκλησα με τις Οικουμενικς και τις Τοπικς Συνδους και με το ργο των Θεοφρων Πατρων της αντιμετπισε μεγλες αιρσεις, οι οποες αλλοωναν την Χριστολογα και επομνως την Σωτηριολογα της. Στα νετερα χρνια, κυρως στον δυτικ χρο, με τη μονομερ χρση της ιστορικοκριτικς μεθδου, εμφανζεται ο Χριστς μνο ως ιστορικ πρσωπο και παραγνωρζεται η περ Αυτο εκκλησιαστικ δογματικ παρδοση.

6. Σμφωνα με την ορολογα της Θεοσοφας, η οποα αποτελε μα απ τις βασικς εκφρσεις της «Νας Εποχς», ο Χριστς δεν εναι να μοναδικ και ανεπανληπτο πρσωπο, δηλαδ ο Ιησος Χριστς αλλ εναι μα «κατσταση», στην οποα μετενσαρκνονται κατ καιρος διφοροι «φωτισμνοι διδσκαλοι». Καμα σχση δεν χει ο «χριστς» αυτς με τον ιστορικ Ιησο Χριστ των ιερν Ευαγγελων και της Εκκλησας, τον γεννηθντα εν Βηθλεμ της Ιουδαας και επ Ποντου Πιλτου παθντα, ταφντα και αναστντα. λλωστε, η Θεοσοφα διακηρσσει τι «στον Θε των Χριστιανν, στον Πατρα του Ιησο, στον Δημιουργ, δεν πιστεουμε. Απορρπτουμε την ιδα Θεο προσωπικο» (λενα Μπλαβτσκυ).

7. λλη χαρακτηριστικ αλλοωση του Θεανθρπινου Προσπου του Χριστο συντελεται και στο σστημα της Ανθρωποσοφας, που προρχεται απ τη Θεοσοφα, το οποο αρνεται η διαστρεβλνει την Αγιογραφικ περ του Χριστο διδασκαλα. Χρησιμοποιντας ως κρια πηγ τα φανταστικ αποκρυφιστικ «Ακασικ αρχεα», υποτιμ το Πρσωπο του Χριστο και συνδει αυτ με ανιστρητες, νεογνωστικο τπου, φαντασιδεις κατασκευς περ Αυτο. Σμφωνα επσης με τις δοξασες της Ανθρωποσοφας, καταργεται η εμπειρα και η βεβαιτητα της εν Χριστ ελευθερας και αντικαθσταται απ τον τεγκτο εξαναγκασμ ενς απρσωπου, κοσμικο, φυσικο νμου, που υποτθεται τι διπει τα πντα. Επιπλον, η εν Χριστ σωτηρα μεταλλσσεται σε μα διαδικασα εξελικτικς αυτοσωτηρας.

8. Η εταιρα «Σκοπι» των «Μαρτρων του Ιεχωβ» διαστρφει πλρως τη διδασκαλα της Αγας Γραφς, προβλλοντας μα συγκεχυμνη αντληψη περ του Χριστο, παρμοια με εκενη του αρχαου Αρειανισμο. Για την «Σκοπι», ο Ιησος Χριστς δεν εναι ο Θες-Δημιουργς του σμπαντος κσμου, ο μνος Σωτρας και ο σχατος Κριτς του, αλλ εναι απλς να δημιοργημα του Ιεχωβ, νας υπηρτης του. Ο Ιησος Χριστς, πως εμφανσθηκε στον κσμο και στην Ιστορα, κατ’ αυτν, δεν εναι ο αληθινς Θες, που γινε νθρωπος για τη σωτηρα μας, αλλ νας «τλειος νθρωπος και τποτε παραπνω», ο οποος δεν μπορε να προσφρει την σωτηρα.

9. Ο Νεοπαγανιστικς πολυθεσμς, ως αναπσπαστο τμμα της «Νας Εποχς», χει διατυπωμνες ανλογες δοξασες για το Πρσωπο του Χριστο. Λγω των πολλν και αντικρουομνων τσεων στον χρο αυτ, ετε αρνεται την ιστορικτητ Του, ετε Τον εντσσει σε εθνικιστικ, εθνοφυλετικ, αποκρυφιστικ και πολυθεστικ πλασια. Εναι ευνητο, τι ο «Χριστς» του Νεοπαγανισμο, ετε θεωρεται ιστορικ πρσωπο, κοινωνικς η εθνικς επανασττης, ετε μθος η αλληγορα, δεν εναι ο Χριστς των Ευαγγελων και της Εκκλησας.

10. Ενπιον λων αυτν, παλαιοτρων και συγχρνων παραχαρξεων της αλθειας για το Πρσωπο του Χριστο, η Εκκλησα ευαγγελζεται την μοναδικτητα της εν Χριστ σωτηρας, επαναλαμβνοντας τους λγους της Αγας Γραφς, τι «ουκ στι εν λλω ουδεν η σωτηρα? ουδ γαρ νομ εστι τερον υπ τον ουρανν το δεδομνον εν ανθρποις εν ω δε σωθναι ημς» (Πρξ, 4,12). Η Συνδισκεψη προτρπει το ορθδοξο πλρωμα να πιστεει, να γρηγορε και να ομολογε την πστη της Εκκλησας, η οποα εναι προπθεση της σωτηρας μας.

Η Συνδισκεψη εγκρνει ομοφνως τα ως νω Πορσματα και εξουσιοδοτε τον Πρεδρο αυτς να τα υπογρψει.

Ο Πρεδρος της Συνδιασκψεως
† Ο Γλυφδας, Ελληνικο, Βολας, Βουλιαγμνης και Βρης Παλος

Οι Εντεταλμνοι των Ορθοδξων Εκκλησιν

Οικουμενικο Πατριαρχεου, Μητροπολτης Κυδωνας και Αποκορνου Δαμασκηνς

Πατριαρχεου Ιεροσολμων Λδδης Δημτριος

Πατριαρχεου Ρωσας, Ηγομενος Θεοφνης Λουκινωφ

Πατριαρχεου Σερβας Ιερομναχος Ευσβιος Meanja

Πατριαρχεου Ρουμανας, Καθηγητς Κυπριανς Στρτζα

Εκκλησας της Κπρου, Επσκοπος Καρπασας Χριστοφρος

Εκκλησας της Ελλδος, Πρωτοπρ. Κυριακς Τσουρς

Εκκλησας Πολωνας, Ανδρας Λφτσακ

Ο φιλοξενν την Συνδισκεψη
Μητροπολτης Φθιτιδος Νικλαος.


, , .

.

:
..., .: 210 6396.665, Fax: 210 6082.219.
: .. 60120, 153 10 .
:
...,    ,
. . 180-296004-44.

,
11.00' - 13.00'
10,
.




ο .